Selecteer een pagina

VDGC en zakelijke dienstverlening

Zakelijke dienstverlening

In zaken? Maak gebruik van onze diensten!

De term zakelijke dienstverlening is heel breed en er vallen veel verschillende bedrijven onder. Denk aan juridische firma’s, managementadviesbureaus, architecten en ingenieursbureaus, researchcentra, reclamebureaus, dierenartsen, uitzendbureaus, reisorganisaties, schoonmaak- en beveiligingsbedrijven en hoveniers. Bedrijven in deze branche hebben echter wel een aantal gemeenschappelijke kenmerken en krijgen te maken met dezelfde ontwikkelingen.

Van klein tot groot: VDGC is er voor u

De zakelijke dienstverleningssector is de afgelopen tien jaar fors gegroeid en het is daarbij opvallend dat er veel kleine ondernemingen zijn. De commerciële dienstverlening bestaat uit zakelijke en persoonlijke dienstverlening. Onder zakelijke dienstverlening vallen bijvoorbeeld makelaars, advocaten en notarissen, assurantietussenpersonen en ICT-bureaus. Bedrijven die gericht zijn op de verzorging van mensen zijn persoonlijke dienstverleners. Zoals kappers, autorijscholen en kinderopvang.

Verbeterpunten zijn altijd mogelijk

De branche van zakelijke dienstverlening is ook de ideale sector voor zzp’ers. Vooral na de crisis liggen er veel kansen voor kleine zelfstandigen. Succesvolle ondernemingen onderscheiden zich door de doelgroep waar ze zich op richten, de manier waarop ze met hun klanten en medewerkers omgaan en hun drive om te blijven verbeteren. Wij zien ook altijd verbeterpunten en begeleiden u graag bij het optimaliseren van uw bedrijfsvoering. Dat doen wij door uw financiële situatie inzichtelijk te maken en u te adviseren over kansen en ontwikkelingen die voor u interessant zijn.

Van verdere flexibilisering tot transparantie

We zien een aantal kansen in uw branche, zoals het streven naar verdere flexibilisering. Dit is bijvoorbeeld gunstig voor de uitzendbranche, detacheringsbedrijven en facilitaire dienstverleners. Samenwerking leidt tot een betere marktpositie en cocreatie of het gezamenlijk aanbesteden biedt kansen voor kleinere partijen. Ook transparantie is steeds belangrijker en veel bedrijven kiezen ervoor dat de klant alleen moet betalen voor het behaalde resultaat.

Wat kunnen we voor u betekenen?

Onze adviseurs hebben uitgebreide kennis en ervaring binnen de zakelijke dienstverlening en geven graag antwoorden op uw vragen. Is het werken op basis van no cure no pay een serieuze optie voor uw bedrijf? Hoe wilt u zich onderscheiden van andere dienstverleners? Maakt u de stap van uurtje-factuurtje naar vaste prijzen? Of bent u van plan uw diensten verder te automatiseren en digitaliseren? Kom langs voor een vrijblijvend gesprek. We geven u graag advies!

AVG: Wat legt u vast in een verwerkersovereenkomst?

Maakt u voor de verwerking van persoonsgegevens binnen uw bedrijf – bijvoorbeeld gegevens van klanten of medewerkers – gebruik van diensten van leveranciers die ook toegang hebben tot deze gegevens?

Is een papieren schenking straks nog interessant?

Schenken onder schuldigerkenning, beter bekend als de papieren schenking, is een veel gebruikte manier om erfbelasting te besparen. Het is echter de vraag of de papieren schenking belastingtechnisch met de voorgestelde wijzigingen van box 3 per 2022 nog interessant is.

Wat is het verschil tussen de oude en nieuwe NOW?

Het kabinet heeft in het steunpakket 2.0 de NOW-regeling verlengd met vier maanden. Ook zijn er veranderingen doorgevoerd in de nieuwe regeling, de NOW 2.0. Welke wijzigingen bevat de NOW 2.0 ten opzichte van de NOW 1.0?

Tozo-regeling 2.0 krijgt partnertoets

Het kabinet blijft zelfstandig ondernemers die financieel geraakt worden door de coronacrisis ondersteunen via de Tozo-regeling. De regeling (2.0) heeft nu wel, in tegenstelling tot de Tozo 1.0 een partnertoets. Ook heeft het kabinet nog een wijziging doorgevoerd. De Tozo-maatregel wordt, naast andere steunmaatregelen, verlengd tot 1 oktober.